Elevene har lært om kjøp og salg i matematikk. I forbindelse med dette ble det snakket om gaver. Hva kan vi gi? Siste time på en fredag er det fint å kunne ta opp neste tema: Vi bryr oss om hverandre. Ja, vi snakker om at vi gir gaver. Er det noe annet vi kan gi? Vi kan gi ting, trøst, kunnskap og komplimenter. Disse fire områdene ble skrevet på tavlen. Det ble en del diskusjon på de enkelte områdene. Spesielt ordene kunnskap og komplimenter. Hver elev fikk så en gul lapp. På lappen skulle de skrive noe de ville gi til en elev i klassen. Vi måtte passe på at alle elevene fikk en lapp. Hver elev skulle så komme frem foran klassen og fortelle hva som stod på lappen. Så skulle de lime lappen på tavlen etter at de først hadde funnet ut om det var ting, trøst, kunnskap eller kompliment. Elevene var flinke til å finne på hva de ville gi. Andrea ville gi en fin tegning til Liv. Siw ville gi trøst når Pål hadde slått seg. Oda ville lære en annen i klassen å spille på kornett. Mons skriver at han synes Amanda er flink i matematikk. Etter at alle elevene hadde fått limt opp sin lapp, så vi på det vi hadde gjort. Barna ble mye mer bevisst på å bry seg og hvordan de kan gjøre det. De fikk så ta med sin lapp hjem, og det var mange smil og glade elever som gikk hjem denne dagen. Herlig!